علت خارش بعد از برداشتن مو چیست

علت خارش بعد از برداشتن مو  چیست؟ بسیاری  از خانم ها پس از برداشتن موهای زائد با اصلاح یا روش های دیگر دچار خارش می شوند و این خارش آزاردهنده ممکن است بلافاصله پس از برداشتن موهای زائد یا پس از گذشت چند روز رخ دهد و اغلب با تحریک پوست، قرمزی و ظاهر شدن جوش های دردناک همراه است. پس دلایل خارش بعد از حذف موهای زائد چیست و چگونه می توان از شر آنها خلاص شد؟ این چیزی است که در این مقاله خواهیم آموخت.

راه های زیادی برای درمان خارش پوست بعد از اصلاح مو وجود دارد در اینجا نحوه درمان خارش بعد از اصلاح و رفع موهای زائد را براتون توضیح خواهیم داد پس همراه ما باشید :

استفاده از کرم هیدروکورتیزون

کرم های استروئیدی ، التهاب و خارش را پس از برداشتن موهای زائد کاهش می دهند.  می توایند با خیال راحت از این کرم ها استفاده کنید لازم به ذکر است که استفاده از کرم های هیدروکورتیزون فقط به استفاده موضعی روی پوست محدود می شود.

از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید

برای تسکین خارش پوست پس از رفع موهای زائد از مرطوب کننده های طبیعی استفاده کنید . که حاوی مواد 100% طبیعی هستند چون اثر تسکین دهنده و غیر تحریک کننده روی پوست دارند، مانند:

ژل آلوئه ورا : ژل آلوئه ورا  یک ماده عالی برای درمان خارش بعد از برداشتن موهای زائد است ، زیرا پوست را مرطوب و آرام می کند. و با کاهش علائم التهاب و خارش، خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد ویروسی نیز دارد.

خارش بعد از برداشتن مو
فندق : فندق به دلیل خاصیت  ضد باکتری که دارد . از عفونت پوست جلوگیری می کند و همچنین باعث تسکین پوست و تسکین سوزش و خارش بعد از برداشتن مو می شود.
پانتنول: استفاده از فرآورده های حاوی پانتنول برای مرطوب کردن پوست و کمک به بهبود زخم مفید است

لباس گشاد بپوش

بهتر است پس از برداشتن موهای زائد بدن لباس نخی گشاد بپوشید چون این کار  شما باعث می شود  هوا تا زمانی که سوزش و خارش فروکش کند جریان پیدا کند.

پوشاندن پوست بلافاصله پس از حذف موهای زائد در اثر مالش لباس به پوست بویژه هنگام پوشیدن لباس های تنگ باعث تعریق و ناراحتی می شود همچنین مواد شوینده ای که برای شستن لباس ها استفاده می شود پوست را تحریک کرده و ممکن است خارش را افزایش دهد.

استفاده از آنتی بیوتیک ها

معمولاً سوزش و خارش پوست پس از برداشتن موهای زائد به طور خودکار ظرف چند روز بدون عارضه از بین می رود، اما در برخی موارد ممکن است به عفونت تبدیل شود و در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا ممکن است نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک باشد.

علائم عفونت شامل تاول های دردناک، سر سفید یا پر از چرک است.

چگونه از خارش بعد از اصلاح موهای زائد بدن جلوگیری کنیم؟

پیشگیری بهترین راه برای جلوگیری از خارش بعد از برداشتن مو با موچین یا هر روش دیگری است. در اینجا نکاتی را به شما می گوییم تا قبل از اصلاح یا برداشتن موها انجام بدهین تا  دچار خارش بعد اصلاح نشوید:

موهای بلند را قبل از برداشتن با قیچی کوتاه کنید.
مرطوب کردن پوست قبل از برداشتن مو با نرم کردن پوست با نشستن در حمام

گرم یا پر کردن حمام با بخار، زیرا این کار به باز شدن منافذ و تسهیل برداشتن موهای زائد کمک می کند.

استفاده از کمپرس سرد بلافاصله بعد از برداشتن مو و استفاده از ژل تسکین دهنده مانند آلوئه ورا خالص برای جلوگیری از خارش بعد از حذف مو توصیه می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *