احیای موهای آسیب دیده

کراتین مو چیست؟

کراتین در واقع نوعی پروتین که در آب بصورت نامحلول موجود است و این محلول در پوست و موهای ما موجود می باشد.کراتین حاوی اسیدهای آمینه و حاوی گوگرد می باشد و به شکل ماده پیوندی میان مولکول ها عمل می کند همچنین سبب محکم شدن مولکول ها می شوند.

کراتین ها به  دو دسته کلی تقسیم می شوند.

1- آلفا کراتین

2- بتا کراتین ( بتا کراتین در مو موجود می باشد )

 

باید در نظر بگیرید که در هنگام  کراتینه مو باید اصولی  رعایت شود، که در صورت عدم توجه به آنها ممکن است به مو های شما آسیب وارد شود .

این درمان صاف و احیاکننده مو با استفاده از فرمول حاوی کراتین به تکمیل پروتئین از دست رفته مو کمک می‌کنند. زمانی که این مواد به‌طور حرفه‌ای روی موها استعمال شود، ترکیبات آن می‌تواند ساقه مو را تقویت کرده و با بازسازی ساختار مو به صاف کردن سطح آن کمک کند و در نتیجه تلاش آنها شما را به موهای ابریشمی و صاف می‌رساند.

بنابراین به محض اینکه کراتین درمانی برای بهبود وضعیت موهایتان تشخیص داده شود، شما را به سمت یکی از صندلی‌های سالن هدایت کرده و ترکیب کراتین احیاکننده را برای موهایتان آماده و با ظرافت و دقت لازم کار را آغاز می‌کنند.

در اواسط کار اتوی موی داغ برای حرارت دادن و صاف کردن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انتها هم که از حرارت حاصل از اتو به همراه ترکیبات موجود در فرمول کراتین، اثر صاف کننده کراتین فعال می‌شود. در این فرایند موها کاملاً اصولی و حرفه‌ای از ابتدا تا انتها تحت درمان قرار می‌گیرند و به مرور سلامتشان را دوباره به‌دست می‌آورند.

بطور کلی دو نوع کراتینه وجو دارد:

یک نوع کراتینه فقط موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و سایر مواد شیماییی را احیا می کند.در این حالت کراتینه بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود. تا عمل احیا به خوبی انجام شود

تقریبا این نوع کراتینه مانند ویتامینه کردن مو می باشد.البته اثر آن از ویتامینه کردن مو محسوس تر می باشد.

یک نوع دیگر کراتینه علاوه بر احیا موهای سوخته و آسیب دیده خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. این نوع کراتینه اصطلاحا کراتین برزیلی و گاهی نانو کراتین گفته می شود.اگر شما شخصا می خواهید آسیب دیدگی موهای خود را رفع کنید و موهای شما  صاف نیستند از  کراتین نوع اول یعنی احیا استفاده کنید.

اما اگر خواهان احیا و صافی هستید کراتینه برزیلی انتخاب مناسب تری خواهد بود.

آیا پس از کراتنیه باید از شامپو و ماسک های خاصی استفاده کنیم؟

بله مهمترین نکته ای که در  شستشوی موهای خود بعد از کراتینه باید در نظر گرفته شود که هنگام شستشو مو از شامپو های بدون کلریدسدیم و خنثی استفاده کنید.چرا که سدیم موجود در کلرید سدیم می تواند اثر کراتین مو را کم کند.

ذخیره کراتین موهای خود را پر نکنید
شاید تعجب کنید اما حقیقت دارد که اگر بیش از اندازه مورد نیاز کراتین به خورد موهایتان بدهید سلامت آن را به خطر می‌اندازید. موها خشک و خشن می‌شوند به‌طوری که حتی برای شانه کردن آن هم با مشکل مواجه خواهید شد. ظاهر آن کدر و بی‌روح شده و با از دست دادن رطوبت دیگر درخشندگی گذشته را نخواهد داشت. بنابراین باید در احیای موها با کراتین درمانی افراط نکنید و به موها اجازه ترمیم و تنفس بدهید. اگر موهایتان از پروتئین و کراتینه کردن اشباع شده باشد باید فقط به استفاده از ماسک و محصولات مرطوب‌کننده مو بسنده کنید و به سراغ محصولاتی که در ترکیبات آن هر چیزی باعنوان پروتئین، کراتین، کلاژن هیدرولیز شده، آمینو اسید و آرد جو دو سر وجود دارد نروید. تقریباً تمام شامپوها، ماسک‌ها، کرم و روغن‌های مو که در تعریف آنها کلماتی باعنوان تقویت‌کننده، ضدخشکی و شکنندگی مو به کار رفته و حاوی پروتئین است باید مصرف آنها را هم در این شرایط به حداقل برسانید.

در درجه اول توصیه می شود که صاف کردن موها با روش های غیرشیمیایی انجام شود. اما اگر از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان دارید و آن را از جای معتبری خریداری نموده اید، پس از اطمینان از مهارت تکنسین سالن آرایش، حتماً از او بخواهید که قبل از شروع، تست حساسیت را روی قسمتی از پوست بدن شما انجام دهد. تست تخلخل موها و آزمون اطمینان از سازگاری که برای اطمینان از عدم وجود رنگ های فلزی در موها انجام می شود، از دیگر اقداماتیست که یک کاسمتولوژیست حرفه ای باید قبل از اقدام به صاف نمودن مو با روش های شیمیایی مثل کراتینه کردن و همچنین روش ژاپنی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *