با جوش های سر سیاه خداحافظی کنید

آیا وقت آن نرسیده که با لکه های سیاهی که فکر می کنیم تا آخر عمر جزئی از صورتمان باقی می مانند، خداحافظی کنیم ؟

می دانم شاید آزاردهنده ترین مشکلی باشد که هر زنی نمی تواند راه حل قطعی برای آن پیدا کند. 

در این مقاله به شما می گویم که چگونه می توانیم برای همیشه از شر جوش های سر سیاه خلاص شویم . چگونه می توان جوش سرسیاه سرسخت را از بی برد.

برای ساده ترین راه برای پاسخ به این سوال که چگونه لکه های سیاه روی صورت را پاک کنید، باید برای  دقیق ترین راه حل ها به خواندن ادامه دهید.

6 راه حل نهایی و بی پایان برای خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه

یکی از مهم ترین مسائلی که باعث افزایش اعتماد به نفس ما می شود این است که پوست ما  بی عیب و نقص است . ما می‌توانیم با کامل‌ترین حالت صورت خود به زندگی خود ادامه دهیم، حتی بدون نیاز به آرایش کردن برای دقیقه‌ها در روز. تنها راز داشتن پوستی بی عیب و نقص باید خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه باشد. آیا برای یادگیری راز زندگی خود آماده اید؟

پس بیایید بلافاصله شروع کنیم. حتی یک دانه سر سیاه روی صورتمان باقی نمی ماند!

1. پوست خود را عمیقاً تمیز و مرطوب کنید:

مهمترین قدم برای از بین بردن جوش های سر سیاه، تمیز کردن عمیق و مرطوب کردن پوست است.

من به شما خواهم گفت که چرا اجرای این مرحله مهم است. هر روز بدون اینکه متوجه باشیم صورت خود را لمس می کنیم. از آنجایی که دست های ما هر دقیقه تمیز نیست، باکتری های روی دست هایمان را به صورت خود لمس می کنیم. ما اغلب ناخودآگاه این کار را انجام می دهیم. باکتری ها و عوامل خارجی روی صورت ما ترکیب می شوند و باعث ایجاد جوش های سر سیاه می شوند. در پایان هر روز مطمئن باشید وقتی صورت خود را عمیقاً تمیز و مرطوب کنیم ، مخصوصاً در عصر، این مشکل را کاملاً حل خواهیم کرد.

نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کنیم استفاده از محصولات مناسب است . بنابراین، کدام محصولات مراقبتی باید برای کدام نوع صورت استفاده شود؟ به طور خلاصه به شما می گویم. 

پوست های چرب همیشه بیشتر مستعد تشکیل جوش های سر سیاه هستند. یک افسانه وجود دارد که پوست چرب مشکل ساز است. نمی دونم تا حالا اسمش رو شنیدی؟

بنابراین ، جوش های سرسیاه موضوعی است که افراد دارای پوست چرب باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.

پوست های چرب و نرمال باید بیشتراز محصولات مراقبتی مبتنی بر آب استفاده کنند. با تحقیق درست، می توانید محصول مراقبت از پوست مناسب را پیدا کنید. 

من تحقیقات دقیقی برای پوست های خشک انجام داده ام تا مجبور نباشید هر دقیقه صورت خود را مرطوب کنید . شما می توانید با تحقیق راه حل کامل و قطعی محصول مراقبت از پوست تضمین شده را پیدا کنید .  

2. آرایش خود را به صورت عمیق پاک کنید:

   ما تقریبا هر روز آرایش می کنیم . ما باید هر چه سریعتر از باقی مانده آرایش خلاص شویم. در این مورد به یک پاک کننده آرایش یا دستمال مرطوب خوب نیاز داریم . 

توجه داشته باشید! اطمینان حاصل کنید که آب پاک کننده آرایش دو فازی است .

بنابراین حتی با سنگین ترین آرایش هم می توانید به راحتی به نتیجه نهایی برسید .

3. غفلت از استفاده از کرم ضد آفتاب تا پایان عمر: 

ما در مورد اهمیت استفاده از ضد آفتاب    در همه جا می شنویم. چرا همه اینقدر اهمیت می دهند؟ متخصصین پوست گفته اند که باید در تابستان و زمستان به طور مرتب از آن استفاده کنیم. ما می توانیم با استفاده از کرم های ضد آفتاب با محافظ بالا از ایجاد لکه های تیره جلوگیری  کنیم.

4. ماسک و مراقبت از لایه برداری را به طور منظم انجام دهید:

برای جلوگیری از   جوش سرسیاه باید در فواصل زمانی معین ماسک و لایه برداری انجام دهیم . بهترین روزی که شایسته این فعالیت است یکشنبه است . هر یکشنبه بعد از پاکسازی عمیق پوست می توانید با لایه برداری از جوش های سرسیاه خداحافظی کنید. 

پس از آن، می توانید آخرین تماس را با یک ماسک پاک کننده و مرطوب کننده عمیق انجام دهید. توصیه من ماسک خاک رس سفید  است به شرطی که 100% طبیعی باشد.

5. هرگز جوش سر سیاه خود را فشار ندهید!

    مطمئن باشید می توانید این کار را انجام دهید. میدونم خیلی سخته اما با روش ساده ای که به زودی توضیح خواهم داد، دیگر هرگز جوش های سر سیاه خود را فشرده نخواهید کرد . اجازه دهید پوستتان با دمیدن بخار روی صورتتان نرم شود . بنابراین ، مطمئن خواهید شد که نقاط سیاه خود به خود و بدون اعمال فشار بیرون می آیند. 

6. مرحله آخر: مراقب تغذیه خود باشید!

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شود، غذاها و نوشیدنی هایی است که باعث  تولید سبوم می شوند .

شما باید از مصرف  بیش از حد غذاها و نوشیدنی های شیرین، شور و چرب مانند فست فود خودداری کنید.

افراط در همه چیز مضر است، همچنین کربوهیدرات ، قند و چربی اضافی باعث آکنه و جوش سرسیاه می شود . شما باید یک برنامه غذایی منظم با مقدار زیادی آب، سبزیجات و چربی های سالم ایجاد کنید. 

چرا جوش های سر سیاه ایجاد می شوند؟

   جوش های سرسیاه با افزایش تولید بیش از حد چربی در پوست ایجاد می شوند. باکتری های متشکل از عوامل محیطی و شرایط هورمونی در منافذ پر می شوند. کومدون و جوش های سرسفید ایجاد می کند . سپس به جوش های سر سیاه و آکنه تبدیل می شود. 

7 رویداد مهم که باعث تشکیل جوش سر سیاه می شود: 

  • عوامل محیطی (مانند گرد و غبار، هوا)
  • رطوبت و عرق بیش از حد
  • فشار
  • اختلال خوردن
  • غذاهای حیوانی حاوی شیر و فرآورده های لبنی
  • تمیز نکردن منظم پوست 
  • محصولات آرایشی و بهداشتی و سوء استفاده از این محصولات

جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سر سیاه

   این یک مشکل پوستی است که از زمان بلوغ و تولید سبوم (غدد سباسه تولید شده توسط غدد چربی) ادامه دارد. معمولاً در بخشی از صورت ما که به آن منطقه T می گوییم رخ می دهد. جوش های سرسیاه در ناحیه بینی و چانه معمولا در پوست های چرب و مستعد آکنه شایع تر است . روغن و کثیفی در منافذ ما جمع می شوند و اکسید می شوند . جوش‌های سرسیاه می‌توانند   در پشت و سینه به غیر از صورت ما نیز ایجاد شوند.

راه حل ساده و دقیق دستور ماسک جوش سر سیاه در خانه 

ما همچنین به روش های طبیعی    برای از بین بردن جوش های سر سیاه در خانه نیاز داریم. خاک رس سفید موثرترین سلاحی است که برای مبارزه با جوش های سر سیاه استفاده می شود. برای ماسک سر سیاه در خانه، به خصوص خاک رس سفید پوست را تمیز می کند. منافذ را تمیز می کند و پوستی تمیز به ارمغان می آورد. 

مواد مورد نیاز ما برای این عبارتند از؛

  • 2 قاشق چایخوری خاک رس سفید
  • 3 قاشق چایخوری گلاب
  • 2 قاشق چایخوری ماست

آماده سازی؛ هدف ما ایجاد یک قوام خمیر است. همه مواد را با هم ترکیب کرده و به آرامی مخلوط کنید. بیایید مخلوط را با کمک یک برس تمیز بمالیم، به خصوص روی ناحیه T. پس از 5 دقیقه صبر کردن ، با آب ولرم بشویید. فراموش نکنید که بعد از آن مرطوب کنید. برای اطلاعات بیشتر و پیشنهادات با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *