بهترین آرایش برای پوست های چرب

یکی از مشکلات خانم های دارای پوست چرب ، این است  که پوست آنها همیشه چرب به نظر می رسد و اغلب با مشکلاتی مانند آکنه  مواجه می شوند. آنها در زمینه آرایش نیز مشکلات جدی دارند. بسیاری از افراد پوست چرب که در زندگی روزمره خود از لوازم آرایشی استفاده می کنند، علاوه بر همه این موارد، شکایت دارند که آرایش توسط پوست آنها جذب و از بین می رود، براق به نظر می رسد و خیلی زود تغییر شکل می دهد.

از آنجایی که پوست آنها چرب است، هنگام استفاده از لوازم آرایش منافذ آنها مسدود می شود. با این حال، این وضعیت باعث می شود آنها دچار مشکلات پوستی شوند. به طور خلاصه، برای جلوگیری از براق شدن پوست های چرب کافی نیست، بلکه باید تعادل چربی پوست نیز تامین شود.

این درخشش که در ماه های تابستان بیشتر هم می شود، موضوعی است که خانم هایی که دارای  پوست های چرب ناراحت هستند. برای خانم هایی که پوست چرب دارند استفاده از آرایش مناسب با ترکیبات مناسب بسیار مهم است، زیرا چربی و درخشندگی پوست ماندگاری آرایش را کاهش می دهد. 

پوست چرب چیست؟

پوست چرب به پوستی گفته می شود که چربی بیشتری تولید می کند. هنگامی که پوست چرب به درستی ازش مراقبت نشود، تولید سبوم باعث ظاهری براق و چرب در سطح پوست می شود. با این حال، محصولات زیادی در دنیای لوازم آرایشی وجود دارند که این وضعیت را کنترل می کنند و حتی از ماندگاری آرایش به مدت 24 ساعت اطمینان می دهند. ما فروشگاه نورا محصولاتی را برای پوست های چرب داریم  که با یکسان سازی ظاهر منافذ پوست را کامل می کند و طول عمر آرایش را افزایش می دهد.

پوست خود را پاکسازی کنید

اگر می خواهید آرایش شما کامل و دائمی باشد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که پوست خود را تمیز کنید. یک پوست شسته و تمیز آماده آرایش باشد. حتی اگر آرایش نمی کنید، اگر می خواهید پوستتان درخشان و تمیز به نظر برسد، همیشه مراقب تمیز کردن پوست خود باشید.

تمیز کردن پوست زمان زیادی از شما نمی گیرد. می توانید قبل از آرایشی که باید انجام دهید، از یک تونیک پاک کننده مناسب پوست چرب برای تسکین پوست خود کمک بگیرید. اگرچه بسیاری از مردم فکر نمی کنند که پوست چرب به مرطوب کننده نیاز ندارد، اما این چیزی نیست جز یک تصور بسیار اشتباه. زیرا هر پوستی نیاز به آبرسانی دارد. اگر پوست چرب دارید، می‌توانید مرطوب‌کننده‌های بدون چربی را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

از پرایمر استفاده کنید

برای اینکه ماندگاری آرایش را افزایش دهید و زیرسازی را بی عیب و نقص نشان دهید، حتما باید از پرایمر استفاده کنید. به لطف مواد فعال موجود در پرایمر ، منافذ شما را سفت می کند و در نتیجه ظاهر بسیار صاف تری ایجاد می کند.

یکی دیگر از گزینه های پایه ای که برای افراد دارای پوست چرب استفاده می شود این است که وقتی از پایه ای با خاصیت مات کنندگی استفاده می کنید، مشکل درخشندگی را تا حد زیادی کنترل خواهید کرد. اگر خط چراغ روی پلک شما وجود دارد، می توانید از پرایمر سایه چشم برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.

پایه های آرایش نه تنها به آرایش بهتر شما کمک می کند، بلکه با عمل به عنوان یک لایه محافظ بین آرایش و پوست از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. همچنین باعث ماندگاری بیشتر آرایش شما می شود.

 

انتخاب صحیح از محصولات آرایشی برای پوست های چرب

پوست چرب

مشکل ترین مسئله برای افرادی که دارای انواع پوست چرب هستند، یافتن زیرسازی مناسب برای نوع پوستشان است. اکثر فونداسیون ها به سرعت روی پوست ذوب می شوند و نیاز به بازسازی مداوم دارند. به این ترتیب، فونداسیونی که انتخاب می کنید باید پودری باشد. بنابراین خطر براق شدن پوست را به حداقل می رسانید و وزنی روی پوست خود ایجاد نمی کنید.

محصولاتی با ساختار متراکم و پوشش بیش از حد، محصولاتی هستند که قطعا باید از آنها دوری کنید. زیرا چنین فونداسیون هایی باعث می شود پوست شما بیشتر چرب شود. همچنین می‌توانید از محصولاتی که مخصوص پوست‌های چرب تولید شده‌اند، مانند  کرم بی‌بی ، متناسب با پوست خود استفاده کنید.

استفاده از  رژ گونه مات

متاسفم، اما کسانی که دارای پوست چرب هستند همیشه می توانند مانند کشتی گیرانی که آماده درخشش هستند راه بروند. بنابراین برای به حداقل رساندن یا رفع این مشکل باید دقت کنید که رژگونه ای که انتخاب می کنید نیز مات باشد.

از آنجایی که آرایش روی پوست های چرب به راحتی ذوب می شود، رژگونه های پودری ماندگارتر و مناسب تر از رژگونه های کرمی برای شما خواهند بود. اما اگر نه، من از رژگونه مایع استفاده می کنم، حتما باید از پودر شفاف روی آن استفاده کنید. 

 

از تولید چربی روی پوست خود جلوگیری کنید

اگر چربی روی پوست شما به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی، و یا آرایش با وسایل غیر استاندارد و غیره زیاد است، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از چرب شدن بیشتر پوست خود انجام دهید.

اگر نمی توانید کارهایی که بالا براتون شرح دادیم انجام بدین یا پیشگیری کنید  معمولا می توانید به متخصصین پوست  مجموعه نورا مراجعه کنید تا بتواند مشکلات چربی پوست  شما را بهتر درمان کند.

از محصولات آرایشی معدنی یا ارگانیک استفاده کنید

استفاده لوازم آرایش مواد معدنی یک مزیت عالی برای پوست های چرب است. از تشکیل باکتری ها جلوگیری می کند زیرا از مواد معدنی معدنی تشکیل شده و فاقد روغن است. بنابراین، به یک محصول آرایشی ایده آل برای پوست های چرب تبدیل می شود.

ترکیبات اصلی ماده معدنی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم است. هر دوی اینها مانند کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می کنند و شما را از اعمال لایه های اضافی روی پوستتان نجات می دهند.

روی همچنین به اکسید شدن آرایش و ماندگاری طولانی تری کمک می کند، زیرا یک آنتی اکسیدان است. تا زمانی که این اطلاعات را به کار می برید، هنگام آرایش از درخشش پوست و تغییر شکل آرایش خود جلوگیری می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *