بوتاکس مو چیست و چطور انجام می شود؟

بوتاکس مو یکی دیگر از روش های جدید برای رفع موخوره و صاف و پرپشت شدن موهاست. در ادامه بخش سلامت پوست و مو در نورا درباره بوتاکس مو بیشتر بخوانید.

چهار تا شش ماه ماندگاری داردتقریبا همهٔ افراد به دنبال راه‌حلی برای داشتن موهایی سالم، درخشان و پرپشت هستند. روش‌ها و درمان‌های متعددی برای مراقبت و درمان مو وجود دارد که بوتاکس مو یکی از آنهاست. بوتاکس مو شیوهٔ درمانی زیبایی است که استحکام و ظاهر مو را تقویت می‌کند. در حال حاضر، دو نوع درمان بوتاکس مو وجود وجود دارد. با شناخت هر شیوه، می‌توانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید.

ممکن است وقتی به چین و چروک‌های صورت فکر می‌کنید، سم بوتولینوم (OnabotulinumtoxinA؛ بوتاکس) به ذهن‌تان بیاید. یک تجویز دارویی رایج که عده‌ای برای صاف کردن چروک‌های پوستی به سراغ آن می‌روند. اما بوتاکس مو چیست؟

با بالا رفتن سن انسجام و پرپشتی مو نیز تحلیل می‌رود. محصولات جدیدی به عنوان بوتاکس مو به بازار معرفی شده‌اند که به پرپشت شدن، نرمی و کاهش وز بودن موها کمک می‌کنند.

آیا در بوتاکس مو مواد بوتاکس وجود دارد؟

اگرچه سم بوتولینوم در مقیاس بزرگ می‌تواند سمی باشد، دکترها از مقدار بسیار کم آن برای کاربردهای مفید بسیاری استفاده می‌کنند. این کاربردها شامل کمک به کاهش تعریق، سردردهای میگرنی، تنبلی چشم، مشکلات بلع و کاربردهای زیبایی می‌شود. در حقیقت، بوتاکس مو دارای مواد سم بوتولینوم (که مادهٔ اصلی بوتاکس است) نیست. در عوض، نام آن برپایهٔ کارایی محصول انتخاب شده است. درست مثل عملکرد بوتاکس در رهاسازی ماهیچه‌ها و نرم کردن پوست، «بوتاکس مو» با پرکردن فیبرهای مستقل هر تار مو، به پرپشت و نرم شدن آن کمک می‌کند.

بوتاکس مو

تأثیر بوتاکس مو چگونه است؟

در حقیقت، بوتاکس مو نوعی درمان نرم‌کننده است که فیبرهای مو را با فیلرهایی مثل کراتین می‌پوشاند. این درمان، هر نوع شکستگی یا نازکی مو را پر می‌کند تا ظاهری انباشته و پرجلا به موها ببخشد.

بسته به نوع محصول، مواد تشکیل‌دهندهٔ آن نیز متفاوت خواهد بود..

این روش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر یک یا چند مورد از شرایط زیر را دارید، می‌توانید از بوتاکس مو استفاده کنید:

  • موخوره؛
  • موهای نازک، کم‌حجم و کدر؛
  • موهای آسیب‌دیده؛
  • موهای وز؛
  • کسانی که خواستار صاف کردن موها هستند.
  • به‌طور کلی، بوتاکس مو برای انواع موها انتخاب مناسبی خواهد بود.

چگونه بوتاکس مو عمل می کند ؟

استفاده از بوتاکس مو از این تئوری ناشی می شود که درمان های موضوعی می توانند بخش های آسیب دیده مو را پر کنند و باعث شوند که مو صاف تر و سالم تر به نظر برسد. این روش برای بوتاکس نیز صادق است و به صورت تزریق می شود تا ظاهر خطوط و چروک ها را کاهش دهد.

برخی از محصولاتی که به عنوان بوتاکس برای مو به بازار عرضه می شوند عبارتند از L ‘ Oreal Professionel’s ‘. این محصول حاوی یک ترکیب است که شرکت آن را “Intra – Cyclane” می نامد که برای صاف و پر کردن مو در نظر گرفته می شود.

سایر شرکت ها و سالن های آرایش ممکن است ترکیبی از محصولات مانند ویتامین ها، روغن های اسانس، و کلاژن را به عنوان بوتاکس برای مو به بازار عرضه کنند. لوسیون های ترمیم و درمان مو برای خرید آنلاین موجود هستند.

وقتی بوتاکس به پوست سر تزریق می شود، کار غدد تعریق را کاهش می دهد در نتیجه فرد ممکن است چنین مقدار زیادی عرق را تجربه نکند.

اثرات استفاده از بوتاکس، بین 2 تا 4 ماه طول می کشد، اگرچه زمان دقیق از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. توصیه می شود از شامپو با سولفات کم و یا بدون سولفات برای حفظ نتایج استفاده کنید.

در حین انجام بوتاکس مو چه اتفاقی می‌افتد؟

بوتاکس مو شامل انجام تزریق نمی‌شود (در ادامه شیوهٔ تزریقی را توضیح می‌دهیم). در عوض، این مواد حالتی نرم‌کننده دارند که مستقیم روی خود مو قرار می‌گیرند. می‌توانید در سالن زیبایی نورا بوتاکس مو را انجام دهید یا محصولات مرتبط را برای مصرف خانگی خریداری کنید. خدمات بوتاکس مو در آرایشگاه نورا کیانپارس اهواز انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *