تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو

ممکن است برای شما هم سوال پیش آمده باشد که در کل تفاوت آمبره و سامبره و بالیاژ مو چیست؟ برای پاسخ به این سوال بهترین راه، آشنایی جداگانه با خاصیت و ویژگی‌های انواع رنگ مو آمبره، سامبره و بالیاژ است.

 

دو تکنیک آمبره مو و سامبره مو به نوعی زیر مجموعه بالیاژ مو هستند. بالیاژ مو یک تکنیک رنگ کردن موهاست که از قلم رنگ مو و فویل استفاده نمی‌شود و به جای آن رنگ مو با دست روی مو گذاشته می‌شود. این تکنیک توسط آرایشگران فرانسوی ابداع شده است.

 

در این تکنیک‌ها تمام مو از ریشه تا ساقه و انتهای مو، رنگ نمی‌شود. این کار باعث می‌شود که آمبره و سامبره و بالیاژ مو مزیت‌هایی داشته باشند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

بالیاژ

 

این نوع رنگ کردن ، در واقع هایلایت کردن موها به صورت آزاد و با دست و بدون هیچ گونه فویلی است بنابراین ظاهر طبیعی تری دارد. روش مش با کلاه و فویل طرفداران خاص خودش را دارد اما اگر دقت کرده باشید در این روش ها خطی که بین موهای طبیعی و موهای رنگ شده می افتد ظاهر آن را مصنوعی می کند در حالی که در روش بالیاژ چون با دست و به صورت آزاد هایلایت انجام می شود رنگ موها طبیعی تر می شود. از آنجایی که در این روش ریشه موها تیره تر هست و تا رسیدن به ساقه روشن تر می شود ، با بلند شدن موها نیاز به رنگساژ نیست و حالت طبیعی خود را حفظ می کند. از آنجایی که در این روش از فویل و کلاه استفاده نمی شود این وظیفه رنگ کار شماست که بداند کجاها را باید روشن کند و چطوری باید این کار را انجام دهد که ظاهر زیباتری داشته باشد پس باید به یک رنگ کار حرفه ای مراجعه کنید تا خیالتان از بابت این موضوع راحت باشد.

 

 

آمبره مو چیست؟

 

کلمه آمبره (Ombre) به معنی سایه در زبان فرانسوی است. در این روش ریشه موها تیره می باشد و هر چه از ساقه به نوک موها نزدیک می شویم رنگ موها روشن تر می شود. این روش نیز در حال حاضر بین خانم ها بسیار محبوب می باشد.

 

با آمبره لازم نیست نگران رنگ ریشه موهایتان باشید از آنجا که موها از ریشه رنگ نمی شود بنابراین نیازی به رنگساژ پس از مدت زمان کوتاه ندارد، اگر چه موهای شما ترکیبی از دو رنگ است اما این استایل مو به شیوه ای طبیعی جلوه می کند زیرا موها کاملا با هم ترکیب شوند و رنگهایی که استفاده می شوند مکمل یکدیگر هستند این روش رنگ مو به دلیل اینکه آسیبی به ریشه مو موارد نمی‌کند و زیبایی خاصی که به موها می‌بخشد بسیار مورد علاقه افرادی که تمایل دارند زود به زود رنگ موهایشان را عوض کنند قرار گرفته است.

 

سامبره مو چیست ؟

 

اگر به دنبال این هستید تا بفهمید، رنگ مو سامبره چیست یا تکنیک سامبره چیست ، لازم است بدانید که رنگ موی سامبره نسبت به آمبره و بالیاژ، یک تکنیک مدرن تر و جدیدتر است. سامبره در واقع ترکیبی از تکنیک های آمبره و بالیاژ است. سامبره مو شباهت بسیار زیادی با روش آمبره داشته و همانند تکنیک آمبره ریشه موها رنگ تیره تری دارد و هر چه به سمت ساقه و انتها مو نزدیک تر می شویم، رنگ مو روشن تر می شود. تنها تفاوت رنگ موی آمبره و سامبره در این است که در تکنیک تقسیم بندی سامبره ، تغییر تناژ رنگ مو به شکل ملایم تری نسبت به روش آمبره صورت می پذیرد. اگر مایلید بدانید که دیگر فرق آمبره و سامبره چیست ، باید به شما بگوییم که این تکنیک بر خلاف آمبره که عمدتا برای موهای تیره مناسب است، در رنگ های مختلف قابل پیاده سازی بوده و برای موهای بلوند نیز قابل استفاده است.

 

 

نکته هایی درباره آمبره و سامبره کردن مو:

 

خانمهایی که از دکلره کردن کل مو هراس دارند، با اطمینان خاطر می توانند از این تکنیک استفاده نمایند.

آمبره و سامبره از ترکیب 3 رنگ یا بیشتر تشکیل می گردد.

در این روش باید ریشه روشن ترین درجه را داشته باشد و ساقه مو تیره ترین درجه رنگ را دارا باشد.

زیبایی آمبره و سامبره به همخوانی رنگهای ترکیبی بستگی دارد.

در تکنیک آمبره و سامبره شما می توانید همزمان چندین رنگ مختلف از سرد و گرم را روی موهای خود بگذارید .

این رنگ مو برای خانم هایی که می خواهند تغییری در نیمه ی دوم مو ایجاد کنند، مناسب است.

 

دقت کنید رنگ کار حرفه ای باید برای هر کدام از این تکنیک ها آموزشهای لازم را دیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *