صافی دائمی مو با روش کراتینه

کراتین مو چیست؟

کراتین پروتئین سازنده ی مو، ناخن و پوست بدن انسان است. کراتین مو به معنی نرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است.

کراتینه کردن مو چیست؟

کراتینه کردن مو به عنوان روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است به طوریکه موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین مو پوشش داده می شوند. انجام این روش معمولاً در آرایشگاه ها، 90 دقیقه یا بیشتر طول می کشد و تأثیر آن تقریباً 6  ماه باقی می ماند. افراد دارای موهای فرفرری و وز شده داوطلب انجام کراتین مو هستند.

مزایا و معایب کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو یکی از روش‌های رایج برای بهبود ظاهر و درمان موهای آسیب‌دیده است. کراتینه مو مثل هر روش دیگر، مزایا و معایب متعددی دارد که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم. کراتینه مو روشی برای درمان آسیب‌دیدگی‌های مو و ایجاد ظاهری نرم و درخشان در موها است. برای بسیاری از افراد، رمز موهای درخشان و نرم، استفاده از روش کراتین درمانی است. کراتینه مو فرایندی است که در طی آن، وز مو و آسیب‌دیدگی‌های آن بهبود پیدا می‌کند. این روش این روزها بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است و هزینه‌های نسبتا بالایی هم دارد.

حتما برایتان سوال پیش آمده که کراتینه مو دقیقا چه کاری برای موهای شما انجام می‌دهد و چقدر دوام دارد؟

کراتینه کردن مو یک فرایند شیمیایی است که موهای وز و مجعد را نرم و درخشان می‌کند. نتایج کراتینه مو تا شش ماه باقی می‌ماند. روش‌های مختلفی برای کراتینه مو یا کراتین‌درمانی وجود دارد. آرایشگر متخصص کراتینه مو با توجه به نوع و نیازهای موهای شما، فرمول مناسب برای کراتینه درمانی را برای هر فرد، در نظر می‌گیرد.برخی از انواع کراتینه های مو، در زمان حرارت دیدن، فرمالدهید آزاد می‌کنند. البته روش‌های جدیدتر با نام روش‌های فاقد فرمالدهید معروف است و فرمالدهید آزاد نمی‌کند. ما در سالن زیبایی نورا از جدیدترین متد و بهترین مواد ارگانیک و طبیعی استفاده می کنیم که باعث می شود هیچ عوارض جانبی برای شما نداشته باشد.فارغ از اینکه کراتینه مو فرمالدهید داشته باشد یا نه، کراتینه مو مستقیما با فولیکول در ارتباط است و منافذ مو را با کراتین و پروتئین‌های ضروری مو پر می‌کند. با انجام این روش، موها سالم‌تر و براق‌تر به نظر می‌رسند چون در واقع سالم‌تر می‌شوند.

مزایای کراتینه کردن مو

  • مناسب برای انواع مو
  • بدون آسیب برای موحالت‌دهی آسان
  • تاثیرگذاری فوق‌العاده
  • مراقبت های کمتر
  • بهبود کیفیت ساختار مو
  • بدون عوارض جانبی
  • شانه کردن راحت‌تر مو
  • مناسب برای زنان و مردان
  • تقویت موها

معایب کراتینه کردن مو

  • قیمت بالا
  • احتمال آسیب دیدگی مو
  • ممنوعیت برای بانوان باردار
  • واکنش‌های آلرژیک
  • استفاده از شامپوهای خاص
  • بهتر است افراد باردار در معرض مواد کراتینه قرار نگیرند.

آیا این روش برای موهای رنگ شده امکان دارد؟

بله. برخلاف ریلکسرها و صاف‌کننده‌های شیمیایی، شما می‌توانید هم موهای خود را رنگ کنید و هم کراتینه انجام دهید بدون اینکه در روند هیچ کدام، اختلال ایجاد شود.

جایگزین هایی برای کراتینه مو

شما در منزل می‌توانید این کار را انجام دهید ولی انتظار نداشته باشید که نتیجه سالن آرایشی را بگیرید. در ابتدا باید محصول درست و باکیفیت را بخرید. روی لیبل بسیاری از محصولات، کلمه کراتین ذکر شده است ولی این مورد به این معنا نیست که با استفاده از آن، حتما کراتینه درمانی انجام داده باشید. در نظر داشته باشید که محصولاتی که برای کراتین‌درمانی در منزل است و شیوه استفاده از آنها در منزل، به اندازه کراتینه کردن مو در سالن دوام ندارد. اگر در سالن آرایش کراتینه انجام دهید، تا چند ماه باقی می‌ماند ولی کراتینه در منزل فقط چند هفته عمر دارد.

روش های عالی طبیعی برای تغذیه و بهبود ظاهر مو و همچنین حفظ سلامت پوست و مو نیز وجود دارند.

  1. رژیم غذایی خود را بهبود دهید

متخصص پوست و زیبایی معتقدند سلامت مو ها از داخل بدن آغاز می شود. مقدار کافی پروتئین و ویتامین به حفظ سلامت موها کمک می کند. آهن، ویتامین ای، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس، منیزیم موهای سالم و درخشان برای شما به ارمغان می آورند. مصرف روزانه یک عددتخم مرغ و میوه و سبزیجات کافی در تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن بسیار مفید خواهند بود.

  1. استفاده از محصولات طبیعی حاوی کراتین

محصولات کراتینه مو تنها منبع کراتین نیستند. شامپو ها و ماسک های طبیعی حاوی کراتین نیز وجود دارند که استفاده از آن ها بی تأثیر نیست.

  1. ماسک مو خانگی

ماسک موی خانگی بسیاری برای سلامت مو ها توصیه می شوند که به تغذیه و شادابی مو ها کمک کرده و در عین حال حاوی مواد مضر و خطرناک نیستند.

موادی که در ماسک های مو طبیعی استفاده می شوند عبارتند از: روغن آرگان یا جوجوبا، آووکادو، روغن نارگیل و بیوتین مایع. ژلاتین نیز پروتئین بسیار عالی برای ترمیم موهای آسیب دیده است. ترکیبی از روغن زیتون، عسل، آووکادو، تخم مرغ ،ژلاتین و ماست برای موها مناسب است. تفاوت ماسک ها با کراتینه مو این است که باید به طور منظم از آن ها استفاده کرد.

  1. استفاده از روغن در زمان خواب

شب زمان نسبتاً مناسبی برای اعمال مواد تأثیر گذار روی مو هاست. برای مثال حدود 10 قطره روغن آرگان روی مو ها و استفاده از کلاه برای جلوگیری از چرب شدن بالش به بهبود درخشندگی و نرمی مو ها کمک می کند. این کار را هفته ای یکبار امتحان کنید. در صورت داشتن شوره و پوست سر خشک، هفته ای دوبار نیز می توانید به موها روغن بزنید.

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های همه کاره و فوق العاده است که از مو در برابر آسیب های حرارتی نیز محافظت می کند. چرب کردن نوک مو ها با روغن نارگیل از مو خوره نیز جلوگیری می کند.

چطور کراتین مو‌ی طبیعی بسازیم؟

با استفاده از مواد طبیعی می توانید برای خود کراتین مو بسازید. مواد مورد نیاز:

  • زرده تخم مرغ، 1 عدد
  • موز، 2 عدد

طرز تهیه کراتین مو‌

موزها را به کمک چنگال بخوبی له کرده و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مخلوط را بخوبی بهم بزنید و آنگاه معجون بدست آمده را به موها (از ریشه تا نوک مو) بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و 3 ساعت صبر کنید. آنگاه مو را با آب گرم و شامپو شستشو دهید. هفته ای یکبار از این کراتین مو استفاده کنید.

سالن زیبایی نورا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *