مراقبت از پوست و مو (2022)

مراقبت از پوست و مو بسیاری از افراد از مشکلات پوستی و موی رنج می برند، زیرا هر یک از آنها در معرض عوامل متعددی قرار می گیرند که بر سلامت آنها تأثیر می گذارد و این عوامل عبارتند از: نور مضر خورشید، جریان هوای سرد، استفاده زیاد از لوازم آرایشی و بهداشتی و تغذیه نامناسب و راه های زیادی برای که می توانند از پوست و مو مراقبت کنند و در این مقاله در مورد نحوه مراقبت از آنها صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات مراقبت از پوست

پوست معمولی با نرمی و بافت شدید آن مشخص می شود و فاقد نواحی چرب، خشک، لکه ها و جوش است و می توان با استفاده از یک پاک کننده مناسب روزی یک بار از آن مراقبت کرد و سپس از آن مراقبت کرد. استفاده از یک مرطوب کننده سبک بعد از تمیز کردن آن و در نهایت استفاده از کرم محافظ آفتاب هنگام خروج از خانه.

پوست چرب

مراقبت از پوست و مو
پوست چرب با منافذ قابل رویت، درخشندگی و تمایل به بروز آکنه مشخص می شود و چین و چروک روی پوست چرب دیر ظاهر می شود و می توان با تمیز کردن آن با پاک کننده مخصوص خود مراقبت کرد و مراقب بود که زیاده روی نشود. آن را تمیز کنید، زیرا غدد چربی را تحریک می کند و پس از تمیز کردن، یک ماده قابض برای بهبود ظاهر منافذ بزرگ، سپس یک لایه نازک از مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست و در نهایت یک ضد آفتاب بدون روغن در هنگام خروج از خانه قرار داده می شود. و برای جلوگیری از تشدید مشکلات پوستی باید به محض ظاهر شدن آنها مراقب بود.
سالن زیبایی نورا برای مراقبت و درمان از پوست چه خدماتی میدهد؟

پوست خشک

مراقبت از پوست و مو
پوست خشک با تمایل به پیدایش لکه های ترک خورده و پراکنده به راحتی مشخص می شود، ساختاری ظریف، منافذ ریز دارد و صاحب آن هنگام تمیز کردن احساس سفت شدن می کند و بیشتر مستعد بروز چین و چروک های اولیه است و می توان آن را مصرف کرد. مواظب استفاده از شوینده بدون صابون باشید و سپس از مرطوب کننده مناسب مخصوصاً در جاهایی که خیلی خشک هستند استفاده کنید و مرطوب کننده شب بسیار قوی قرار دهید و باید از استفاده از نرم کننده های الکلی پوست خودداری کنید زیرا باعث افزایش خشکی پوست می شوند. و استفاده از کرم دور چشم از دوران کودکی و در نهایت استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از خروج از منزل. پوست حساس پوست حساس شبیه پوست خشک است.به عطر و مواد آرایشی بسیار حساس است و رنگ صورتی آن در ناحیه گونه مشخص می شود.همچنین تحت تاثیر هوای سرد و گرم قرار می گیرد.با انتخاب محصولات مراقبت از پوست می توان از آن مراقبت کرد. که فاقد بوهای ضد حساسیت باشند و با استفاده از لایه ضخیم کرم، گونه ها را مرطوب کنید، از استفاده از مواد قابض خودداری کنید و در نهایت هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب و ضد حساسیت استفاده کنید.

پوست ترکیبی

در پوست مختلط قسمتی از صورت چرب است. مانند پیشانی، بینی، چانه و درشت تر از بقیه صورت و گونه ها طبیعی است و این پوست هر از گاهی مستعد لکه شدن است و با تمیز کردن صورت می توان از آن مراقبت کرد. با یک لوسیون بدون صابون، سپس یک لایه کرم روی نواحی خشک استفاده کنید و در صورت لزوم از یک محصول سبک در نواحی چرب استفاده کنید، علاوه بر استفاده از مواد قابض در مناطق چرب، سپس هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

اطلاعات مراقبت از مو

تغذیه مناسب در سلامت مو منعکس می شود، زیرا استحکام فولیکول های مو را افزایش می دهد و لازم است به جای برخی از غذاها روی برخی غذاها تمرکز کنید. مانند ماهی آزاد، غنی از امگا 3 و آهن، و سبزیجات تیره. مانند اسفناج و کلم بروکلی که سرشار از ویتامین A و C است، گردو سرشار از اسید والینیک و تخم مرغ سرشار از پروتئین است. ماساژ پوست سر با حرکات دایره ای با استفاده از نوک انگشتان باعث بهبود گردش خون در فولیکول های مو می شود که باعث افزایش شادابی و سلامت مو می شود. موها را از پایین گردن به سمت بالا شانه کنید، زیرا این کار باعث فعال شدن ریشه های ضعیف می شود. از شامپوی مناسب با نوع مو استفاده کنید. هر ماه انتهای موها را کوتاه کنید، زیرا این کار باعث تقویت آن می شود و از شر موهای آسیب دیده خلاص می شود.

_

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *