نحوه تمیز کردن روزانه پوست و پاک کردن آرایش

نحوه پاک کردن صحیح و کامل آرایش

وقتی آرایش در طول روز روی پوست  شما بوده است . حتما ترجیح می دهید که شب وقتی که وارد اتاقتان میشوید فقط بخوابید، اما آماده کردن پوست برای خواب بسیار مهم است.و نکته دیگر اینکه ، پاک کردن آرایش آرامش بخش است و پوست تمیز باعث خواب راحت می شود.

تمامی متخصصان پوست و زیبایی براین باورند که باید هر شب به دلیل تعریق طبیعی پوستتان در طول روز، آرایش خود را پاک کنید. تعریق در یک روز گرم یا بعد از ورزش می تواند باعث تکثیر باکتری ها در آن محیط مرطوب شود. “بنابراین ، اگر شستشو ندهید ، این میکروب ها می توانند یک شبه زیاد شوند و این مطمئنا می تواند پیری پوست را تشدید کند. آلاینده های محیطی و سایر عوامل محرک ممکن است در طول روز تجمع کرده باشند ، بنابراین بهتر است قبل از خواب شبانه با یک چهره تمیز به تختخواب روید. “

میسلار واتر

ما به شما استفاده از میسلار واتر را به عنوان پاک کننده ملایم و موثر آرایش توصیه می کنیم.

میسلار واتر مایع شستشو دهنده  و تمیز کننده‌‌ای است که آلودگی‌ها را از پوست حذف می‌کند. میسلار واتر ترکیبی از آب خالص، مواد آبرسان مثل گلیسیرین و مقدار کمی سورفکتانت‌های ملایم است که حاوی قطرات ریز روغن معلق در آب نرم است.

اگر پوست شما حساس است ، میسلار واتر یک گزینه عالی است. زیرا این فرمولاسیون رطوبت پوست شما را از بین نمی برد برای استفاده ، چند قطره روی پنبه بگذارید ، روی پوست خشک بمالید و تمیز کنید.

نکته: (پنبه آغشته به میسلار واتر را به آرامی روی سطح پوست بکشید.)

 

 

 

آرایش چشم

آرایش چشم می تواند بسیار چالش برانگیز باشد ، به خصوص وقتی از ریمل و خط چشم ضد آب استفاده می کنید.

همه میدانیم حذف ریمل و خط چشم دشوار است ، پس از مالیدن چشم آرایش شده خودداری کنید زیرا ناحیه چشم از قبل ازمیکاپ حساس تراست. ما  پاک کننده آرایش چشم بر پایه روغن را توصیه می کنیم ممکن است وسوسه شوید دسته ای از دستمال مرطوب کودک را بردارید تا هم در وقت و هم در هزینه خود صرفه جویی کنید ، اما بهتر است به جای آن محصولات پاک کننده آرایش واقعی خریداری کنید”زیرا دستمال بچه ها ممکن است شبیه دستمال مرطوب باشد ، اما برای انجام کار یکسان طراحی نشده است.” دستمال مرطوب کودک پاک کننده ملایمی برای پوست است ، اما لزوماً حاوی مواد لازم برای شستن آرایش سرسخت نیست. “

 

 

 تونر و مرطوب کننده

بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند و نیازی به استفاده از تونر نیست . بسیاری خانم ها بر این باورند تونر ، آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد ، این باور صحیح است اما تونر در کنار پاک کردن آرایش سبب از بین رفتن چربی پوست و خشکی پوست می شود. استفاده از تونرها برای افراد دارای پوست چرب مناسب است.

افرادی که پوست خشک دارند باید پوستشان را به گونه ای پاک کنند که پوست آنها خشک تر نشود پس لازم است نکات زیر را رعایت نمایند :

پاک کننده های صورت مخصوص پوست خشک را انتخاب کنید و از پاک کننده های چرب استفاده کنید

اگر پوست خشک دارید یهتر است صورت را با روغن برای از بین بردن آلودگی و یا آرایش ماساژ دهید .

صورت خود را با کف و یا ژل پاک کننده بشویید و سپس با لیف گرم آن پاک کننده را از بین ببرید تا صورتتان لایه برداری شود در آخر، کرم مرطوب کننده را به پوستتان بمالید.

بهترین پاک کننده ها برای انواع پوست صورت

  • پاک کننده دارای سالیسیلیک بهترین پاک کننده برای صورت های جوش دار است.
  • پاک کننده های کفی بهترین پاک کننده برای افراد دارای پوست چرب است.
  • پاک کننده های چرب یا روغنی بهترین پاک کننده برای افراد دارای پوستی خشک است.
  • برای پاک کردن آرایش ضد آب نیز از پاک کننده های قوی استفاده کنید.

 

خبر خوب: مراقبت از پوست نباید پیچیده یا زمان بر باشد یک روال ساده مراقبت از پوست را انجام دهید:

  • پس از پاک کردن آرایش با میسلار
  • با یک پاک کننده ملایم آرایشی صورت خود را بشویید.
  • از تونر برای باقیمانده آلودگی و آرایش پس از شستشو استفاده کنید
  • سپس ، با یک مرطوب کننده مخصوص پوستتان، پوست را مرطوب نگه دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *